Vanzare Case Vile Terenuri Aparatamente Bucurestii Noi Bazilescu Damaroaia Laminorului Straulesti

Imobiliare Bucurestii Noi

Bucuresti Romania

Programul “Noua Casă” – Guvernul propune dublarea plafonului pentru credite până la 140.000 de euro
07/10/2020 02:40 PM

Executivul a discutat, joi ,despre majorarea plafonului pentru creditele luate prin Programul ”Noua Casă”, de la 70.000 de euro la 140.000 de euro, cu o valoare a garanţiei de 80% din valoarea creditului, a anunţat şeful Cancelariei premierului, Ionel Dancă.

“Un alt program în zona economică, de această dată pentru stimularea dezvoltărilor imobiliare şi a sectorului construcţiilor vizează modificarea programului cunoscut ca prima casă. În noua formulă propusă de Ministerul Finanţelor Publice, programul se va numi Noua Casă şi sunt câteva modificări importante aduse în cadrul acestui program pentru a stimula dezvoltarea imobiliară şi sectorul construcţiilor şi în acelaşi timp pentru a veni în sprijinul celor care doresc să achiziţioneze în perioada următoare o locuinţă nouă. Astfel s-a majorat plafonul pentru creditele pentru achiziţia de locuinţe noi de la 70.000 de euro la cel puţin 140.000 de euro, cu o valoare a garanţiei de 80% din valoarea creditului”, a declarat Ionel Dancă.

El a precizat că această modificare oferă posibilitatea să poată fi cumpărate şi apartamente mai mari.

“Este o modificare substanţială, radicală care are în vedere dezvoltarea sectorului imobiliar inclusiv pentru locuinţele de până la 120 de metri pătraţi  astfel încât cei care au posibilitatea şi doresc să acceseze o astfel de facilitate să poată achiziţiona şi apartamente mai mari decât cele care sunt în prezent pe piaţă prin programul prima casă. Şi această Ordonanţă de Urgenţă a fost adoptată în prima lectură, urmând ca după primirea avizului de la Consiliul legislativ să fie adoptată în forma finală în şedinţa următoare de Guvern”, a precizat Şeful Cancelariei premierului.

Articol preluat de la https://www.news.ro/social/guvernul-propune-majorarea-plafonului-pentru-creditele-luate-prin-programul-noua-casa-de-la-70-000-de-euro-la-140-000-de-euro-1922400409002020072219416639

Read the rest of this article >>
Construcții edificate fără autorizație de construire
05/19/2020 04:51 PM

Construcții edificate fără autorizație de construire. Noutăți privind certificatul de atestare

De dată recentă, mai precis în Monitorul Oficial, Partea I nr. 8/08.01.2020 a fost publicată Legea nr. 7/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții și pentru modificarea și completarea Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții (denumită în continuare Legea nr. 7/2020 ), lege ce este în vigoare de la 11.01.2020.

Așa cum îî spune și denumirea, Legea nr. 7/2020 a adus o serie de modificări în cadrul  Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, dar și în cadrul Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcții, iar printre modificări se regăsesc și unele referitoare la certificatul de atestare/adeverința privind edificarea construcției în cazul în care execuția lucrărilor s-a realizat fără autorizație de construire.

Ce este autorizația de construire?

Potrivit art. 7 alin. 1 din  Legea nr. 50/1991, astfel cum acesta a fost modificat prin Legea nr. 7/2020,  autorizația de construire se emite pentru executarea lucrărilor de bază și a celor aferente organizării executării lucrărilor, în cel mult 30 de zile de la data depunerii documentației pentru autorizarea executării lucrărilor de construcții, care cuprinde, în copie, următoarele documente:

a) certificatul de urbanism;

b) dovada, în copie conformă cu originalul, a titlului asupra imobilului, teren și/sau construcții și, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi și extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel;

c) documentația tehnică – D.T.;

c indice 1) documentația tehnică – D.T. și pentru acordul/autorizația administratorului drumului executat pe domeniul public la infrastructura tehnico-edilitară existentă în zonă;

d) avizele și acordurile stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autorității competente pentru protecția mediului și, după caz, actul administrativ al acesteia;

d indice 1) pentru proiectele de infrastructură transeuropeană de transport, avizele/și acordurile stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autorității competente pentru protecția mediului și, după caz, actul administrativ al acestuia, avizele/acordurile de principiu sau, după caz, avizele de amplasament favorabile condiționate pentru relocarea sistemelor/rețelelor de transport și de distribuție a energiei electrice, gazelor naturale și a țițeiului, precum și a altor rețele de utilități situate pe coridorul de expropriere;

f) dovada privind achitarea taxelor aferente certificatului de urbanism și a autorizației de construire. Pentru construirea unei locuințe unifamiliale poate fi scutită de taxe, prin hotărâre de consiliu, persoana care nu deține singură ori împreună cu soțul/soția o locuință, în baza certificatului fiscal emis de autoritatea competentă.

Ce solicită legiuitorul în cazul în care execuția construcției s-a realizat fără autorizație de construire?

Potrivit modificărilor operate prin Legea nr. 7/2020, legiuitorul arată în primul rând că, dreptul de proprietate asupra construcțiilor se înscrie în cartea funciară în baza unui certificat de atestare, care să confirme că edificarea construcțiilor s-a efectuat conform autorizației de construire și că există proces-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, sau, după caz, a unei adeverințe/unui certificat de atestare a edificării construcției.

În cazul construcțiilor pentru care execuția lucrărilor s-a realizat fără autorizație de construire, iar împlinirea termenului de prescripție prevăzut la art. 31 din Legea nr. 50/1991[1] nu mai permite aplicarea sancțiunilor, certificatul de atestare/adeverința privind edificarea construcției va fi emis/emisă în baza unei expertize tehnice cu privire la respectarea cerințelor fundamentale aplicabile privind calitatea în construcții, inclusiv cu încadrarea în reglementările de urbanism aprobate, care să confirme situația actuală a construcțiilor și respectarea dispozițiilor în materie și a unei documentații cadastrale. În situația în care în expertiza tehnică se constată neîndeplinirea tuturor cerințelor fundamentale și a celor relative la încadrarea în reglementările de urbanism, nu se eliberează certificatul de atestare/adeverința privind edificarea construcției ( art. 37 alin. 6 din Legea nr. 50/ 1991)[2]”

Read the rest of this article >>
Coronavirusul a infectat şi piaţa imobiliară
04/06/2020 02:56 PM

• Freedom Group: "Activitatea agenţilor imobiliari s-a diminuat, în martie, cu aproximativ 75%, la nivelul Capitalei"

Activitatea agenţilor imobiliari s-a diminuat, în martie, cu aproximativ 75% la nivelul Capitalei, ca volum al investiţiei, arată specialiştii de la Freedom Group. Aceştia au realizat o cercetare de piaţă care evidenţiază că mai mult de jumătate dintre agenţii imobiliari care activează în Bucureşti generează cifre de afaceri brute mai mici de 2.000 euro lunar. Lucrarea citată menţionează: "7% dintre respondenţi generează în mod normal comisioane brute de peste 100.000 euro anual, cu o scădere estimată de peste 50% în 2020, dacă măsurile luate prin instaurarea stării de urgenţă se vor prelungi pentru câteva luni".

Octavian Bădescu, fondatorul Freedom Group, a transmis: "Piaţa tranzacţionărilor rezidenţiale este în prezent cvasi îngheţată, iar singurele proiecte de tranzacţionare în derulare sunt cele care începuseră înainte de declanşarea acestei crize. Agenţii imobiliari, care şi până acum se confruntau cu problema discrepanţei dintre venituri şi volumul de muncă, vor avea destul de mult de suferit, dacă această situaţie se va prelungi dincolo de iunie. În prezent, pe piaţa rezidenţială au început deja să apară speculatorii de oportunităţi, dar deocamdată acest fenomen este abia la început şi nu a prins avânt, deoarece oamenii nu sunt dispuşi să scadă din preţurile imobilelor. Estimez că, în următoarele trei luni, vom asista la o diminuare probabilă mai ales a numărului de tranzacţii, într-o măsură mai mare decât a preţurilor".

Sursa : https://www.bursa.ro/     Autor : Emilia Olescu

Read the rest of this article >>
Inregistrarea contractelor de inchiriere la fisc
03/29/2019 09:13 AM

     Contractele de închiriere pot fi înregistrate din nou la Fisc, inclusiv online

 

Ordinul ANAF nr. 114/2019 pentru aprobarea Procedurii de înregistrare a contractelor de locaţiune, precum şi a modelului şi conţinutului formularului "Cerere de înregistrare a contractelor de locaţiune"  a fost publicat marți în Monitorul Oficial, Partea I și este deja în vigoare.

Noua procedură, care este opțională, dă posibilitatea celor care închiriază să înregistreze contractele inclusiv online, nefiind necesar să aducă dovada fiscalizării respectivelor venituri prin declarația unică.

De ceva vreme deja, obligația de a înregistra contractele de închiriere a fost scoasă din legislația fiscală, prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 18/2018. Totuși, locatorii și locatarii deopotrivă s-au găsit, de atunci și până acum, în situația de a trebui să facă dovada că documentul e înregistrat la Fisc.

Pentru locator, adică cel care închiriază, contractul sub semnătură privată (neautentificat la notar) înregistrat la Fisc este titlu executoriu, potrivit Codului civil. Locatarul are uneori nevoie ca locatorul să înregistreze contractul la Fisc pentru că altfel nu are cum beneficia de anumite subvenții de chirie. Desigur, dacă se face contractul la notar, atunci nu se mai pun toate aceste probleme.

Cel care închiriază va putea mai întâi să meargă să înregistreze contractul la organul fiscal sau să o facă online și abia apoi să depună declarația unică pentru plata impozitelor și eventualelor contribuții.

Articol preluat de la  :www.avocatnet.ro

De ce să înregistrezi contractele de închiriere la Fisc, chiar dacă nu ești obligat să o faci

Astfel, potrivit Codului civil, contractul făcut doar între părți, neautentificat, dar înregistrat la Fisc sau cel autentificat la notar (chiar și neînregistrat la Fisc) este titlu executoriu pentru plata chiriei. Asta înseamnă că executarea silită se obține mult mai ușor, fără a mai fi necesară prezentarea în fața unui judecător și obținerea unui titlu executoriu în acest fel. Locatorul merge cu contractul direct la executorul judecătoresc ca să-l dea afară pe locatarul rău platnic.

"Astfel, în cazul unui asemenea contract, se poate solicita încuviinţarea executării silite fără a mai parcurge procedura judiciară pentru obţinerea de către locator a unei hotărâri judecătoreşti de recunoaşterea a dreptului său pe fond şi nici procedura de investire cu formulă executorie a contractului de închiriere. Cu alte cuvinte, dacă locatorul are un contract de închiriere sub semnătură privată, dar înregistrat la organul fiscal şi chiriaşul nu plăteşte chiria sau nu predă bunul la expirarea contractului, locatorul poate obţine direct executarea silită a chiriaşului", a precizat Cristian Rapcencu, expert contabil, consultant fiscal și lector în cadrul Academiei de Studii Economice din București, într-o conferință de fiscalitate organizată recent de acesta.

Important! Un contract de închiriere făcut între părți, tipizat sau într-o formă adaptată, care să servească ma bine interesele părților, dar pornind de la cele cuprinse în Codul civil, e perfect valabil chiar și dacă nu e dus la Fisc sau autentificat la notar. În practică se crede adesea că un banal contract între părți înseamnă că nu există o înțelegere legală între ele și că poate fi încălcat, dar acest lucru este fals. Nu vorbim de un contract cum este cel de vânzare a unui imobil, care trebuie neapărat făcut la notar ca să producă efecte juridice.

Și, dacă tot suntem la acest subiect, merită să amintim și o observație pe care un avocat a făcut-o pentru redacția noastră în urmă cu ceva vreme, când discutam tot despre închirierea locuințelor: lipsa totală a unui contract (nu a unuia înregistrat la Fisc sau autentificat) este foarte dezavantajoasă pentru cel care dă în chirie un spațiu. Odată intrat în locuință, chiriașul are dreptul neîngrădit să o folosească 100%; până la dovada contrară (în instanță), există o prezumție cum că el are dreptul să stea acolo și să se folosească de locuința respectivă așa cum consideră

"În lipsa unui contract, îi este extrem de dificil proprietarului să intre în locuință dacă chiriașul se opune. În lipsa unui contract, este dificil de dovedit chiria, e dificil de inspectat locuința sau de limitat numărul de persoane care stau efectiv acolo. În lipsa unui contract, este dificil să cunoașteți drepturile, anume care reparații sunt ale proprietarului, care ale chiriașului, cine ce datorii trebuie să plătească privitor la imobil, o strategie de terminare a contractului, eventuale penalități la încheierea în avans etc.", a precizat Liliana Grădinaru, avocat.

 

 

Articol preluat de la  :www.avocatnet.ro

Read the rest of this article >>
Cum si cu cine construim
03/28/2019 09:39 AM

     Cum si cu cine construim

 

De-a lungul anilor s-a pus intrebarea, care ar avea o importanta majora, arhitectul sau inginerul  ,si mai ales la care din ei ar trebui sa apeleze un cetatean obisnuit pentru a construi o casa pentru familia sa .Bineinteles excludem ideea de a apela la cineva din familie care a mai facut si "stie cum se face " si la metoda aproape universala de a cumpara un proiect oarecare si apoi sa tocmim in regie proprie un "mester cu echipa sa   " care a lucrat afara si stie dansul cum se face .

Raspunsul este clar ,trebuie sa platim ambele categorii de profesionisti si inca pe cineva .Am sa va explic mai incolo pe cine si de ce .

In primul rand arhitectul este cel cu care trebuie sa ne sfatuim privind toate reglementarile urbanistice ale terenului care vor influenta constructia noastra . Apoi vom apela la un specialist ce ne poate confirma sau daca e cazul se vor face analize ,ale solului unde va fi amplasata constructia .Alte elemente ce vor fi luate in calcul sunt eventuala constructie din vecini, care poate avea sau nu fundatie si subsol-pivnita ,elemente de care arhiectul va trebui sa tina sema ,pentru a nu aduce prejudicii cladirii din vecinatate ,si in functie de expertiza solului va putea decide adancimea corecta si tipul de fundatie.

Partea importanta este ca arhitectul si cu beneficiarul  sa gaseasca solutia nu doar constructiva si cea de placut locuibila in functie de dorinta beneficiarului, care uneori ingreuneaza munca arhitectului dar este inacceptabil sa ne multumim cu  un proiect doar pentru ca arhitectul zice ca a facut tot ce se poate altfel nu merge  sau ca a optimizat la maxim spatiile sau suprafata  construibila.Din pacate am intalnit multe cazuri in care intreband proprietarii :de ce ati ales asa compartimentarea ? ne-au raspuns ca asa a considerat arhitectul ca e mai bine . Mai grav este ca beneficiari ai unor complexe mici rezidentiale sau miniblocuri ,scot pe piata la vanzare apartamente ,pe care clientii le considera gandite cu piciorele.

Din moment ce majoritatea structurilor pentru aceste miniblocuri de apartamente,se realizeaza in solutia de stalpi si grinzi (cadre flexibile)iar compartimentarea se face cu rigips sau caramida eficienta fara portanta ,nu vad de ce nu sunt puse la dispozitia clientilor spatii open vandabile care sa poata fi compartimentate dupa dorinta lor  .Exceptand zonele de instalatii de alimentare cu apa si canalizare ,care ar trebui respectate ,intrucat grupurile sanitare trebuie sa fie amplasate adiacent acelor locuri ,restul apartamentului poate fi flexibil compartimentat si apoi cadastrat .Practic dezvoltatorul asa procedeaza insa in urma dezmembrarii suprafetelor din cladire le compartimenteaza dupa o anumita conceptie si apoi o cadastreaza sub forma unor apartamente .In cazul in care se doreste remodelarea spatiilor de catre client ,acesta trebuie sa solicite o alta autorizatie care bineinteles se face si pe baza solicitarii unui certificat de urbanism -mare abertie intrucat ,apartamentul este deja constituit pe o suprafata definita si nu vad cu ce ar putea influenta reglementarile legale in vigoare ,mutarea unui perete interior neportant .

Dupa zeci si sute de ore de calcule de rezistenta, de necesar de  materiale si forta de munca precum si al costurilor  si al timpului  de executie , proiectul este inaintat spre autorizare .

Odata proiectul aprobat spre neschimbare si cu emiterea autorizatiei de construire se trece la executie.

Aici este vorba de a face fizic nu doar pe hartie .Nu se va locui intr-un proiect de hartie.Cat de bine este gandit proiectul sau cat de reusita este  arhitectura exterioara  nu ne va soate de sub daramaturi la un seism daca executie este defectuasa .Cine executa constructia ? si da cine supravegheaza executia?

Este nevoie de un inginer priceput care cunoaste foarte bine rolul fiecarei etape tehnologice .Fiecare cui,fiecare agrafa ,fiecare imbinare , innadirea armaturilor ,vibrarea betonului , elemente de izolatii , si multe amanunte ce fac o constructie rezistenta ,durabila si sigura . Apoi partea de instalatii ,necesita specialist in domeniu.Nu e suficient sa vine nea Ion care stie cum sa innadesaca o teava de cupru .

Pesoana de care va spuneam mai inainte ca trebuie bine platita este dirigintele de santier .Este omul in varsta care are rabdare , sta cu o gentuta pe umar ,cu carnetul in mana si vede si noateaza tot .Mananca sandwichul la fata locului,nu pleaca la plimbare ,sa rateze vreo turnare de beton .Verifica de zece ori ce vine si unde si cum se pune.Face poze si semneaza procese verbale de lucrari ascunse .Ascunse in sensul ca odata turnat betonul peste armatura stalpului ,fara marturia scrisa al acestuia ,nu ramane in cazul vanzarii constructiei decat cuvantul beneficiarului ca "l-am facut bie dom'le ,ca pentru mine ,nu aveam intentia sa-o vand " Este omul de aur ,un inginer pensionar pe care va recomand sa nu-l uitati la nicio lucrare de constructie.

Din pacate exista si cazuri in care acest diriginte de santier semneaza de acasa procesele verbale de lucrari ascunse ,la solicitarea beneficiarului,la intocmirea retroactiva al cartii constructiei.

Eu pesonal  ma confrunt deseori cu situatia in calitate de agent de vanzari  locuinte ,ca inainte de decizia de cumparare, clientii sa apeleaze la un arhitect ,deseori "cunostinta de familie" care vine si se uita peste proiectele casei ,analizeaza solutiile constructive ,mai intreaba si de numele arhitectului si al constructorului cateodata ,dar niciodata nu analizeaza cartea constructiei sa vada daca nu cumva ar trebui sa  sa sfatuiasca clientii sa ceara o experiza a constructiei .Daca ai autorizatie de constructie si receptie normal ca trebuie sa existe si un proiect ,insa pe departe acesta nu garanteza ca o constructie este ceea ce scrie pe hartie .Procesul verbal de receptie se emite de forma "lucrari realizate fara obiectii "in care important e sa fi pastrat amlasamentul aprobat ,retragerile ,forma si inaltimea .

Apoi te miri cum de apar peste cativa ani  fisuri in constructie ,infiltratii de tot feluri ,de la acoperis ,la nivelul balcoanelor in casa ,punti termice la colturi sau igrasie la parter .Astea sunt cele care se vad si deranjeaza ,insa la un cutremur casa va trece testul ? Cat de indulgenti sa fim sa ne riscam familiile construind prost sau cumparand ceva prost construit (nu prost proiectat ci prost executat)

Preturile mai mari nu garanteaza executii mai bune .Calitatea materialelor este intradevar foarte important dar si mai important si cred ca cel mai important este marca -renumele constructorului care dupa parerea mea ar trebui sa aiba loc de onoare langa numele arhitectului  care in marea majoritate al cazurilor isi asuma toate meritele punand pe constructie "Realizat de Arhitect".." Nu doresc sa minimalizez cu nimic munca vizionara si solutiile ingenioae ale arhitectilor privind constructiile de anvergura sau cele  iesite din tipare, dar pentru o casuta de 200 mp  cu maxim 2 nivele ,cred ca rolul constructorului este determinant  asfel ca acest tandem de arhitect-inginer trebuie sa fie omniprezent .Este adevarata si viceversa ,cazuri care incep sa se genralizeze langa Bucuresti ,in care arhitectii sunt doar simpli funizori de proiecte contra cost minim ,asfel ca sa existe un proiect insa absolut totul de la conceptie la conpartimentare si finisare sunt facute de mesteri sau ingineri ,cu solutii ce ar fi necesitat de multe ori consultarea si chiar aprobarea unui arhitect .Vilele se vand ca ciupecile ,si speram sa nu se dovedeasca peste ani otravitoare .Aici pe case nu scie de arhitecti ci mai degraba de regie proprie sau cateodata "sunt inginer" deci ma pricep si sa proiectez o casa ,ce mare lucru .Da este mare lucru .Tandemul arhitect-inginer  (proiectant-executant)este esential si ar trebui sa nu se admita nicio receptie fara o licenta de executie sau o  expertiza tehnica , daca afost facuta in regie propie .   

 

Read the rest of this article >>
Explozia de preturi la imobiliare in zona Bucurestii Noi
03/26/2019 10:12 PM

     Explozia de preturi la imobiliare in zona Bucurestii Noi

 

Anul 2019 a debutat cu o crestere de preturi semnificative in zona Bucurestii Noi si continua si in 2020 .Toti clientii agentiei se intreaba care este motivul si daca acest motiv este justificat.

Multi dintre ei se amagesc sperand sa revina piata la nivelul anului 2018 ,altii zic ca sigur se apropie o criza majora si ca preturile se vor prabusii.

Trebuie sa remarc ca ambele categorii de supozitii sunt gresite . Pur si simplu zona se dezvolta intr-un ritm alert.

A fost o perioada de blocaje in constructii datorita intarzierilor si cu anii la eliberarea certificatelor de urbanism de catre PMB ,fapt ce a facut ca dezvoltatorii de miniblocuri sa nu poata sa construiasca .

Cererea de apartamente noi din zona a cunoscut o crestere fantastica stimulat de zona verde frumoasa a parcului Bazilescu, aerul curat cat si a infrastructurii bune .

Pe de alta parte prin certificatele de urbanism emise s-a restrictionat zona la un regim maxim de P+2 nivele ,disparitia autorizarii mansardei  facand ca profitul dezvoltatorilor sa scada semnificativ ,fapt ce i-a determinat pe acestia sa incerce sa rmentina profiturile prin  marirea preturilor de la 1000 la 1200E si mai bine a unui metru patrat construit.(1400Emp util).

Proprietarii de case,vile si terenuri vazand preturile asa de mari la apartamente ,au inceput sa urce si ei preturile ,unii marind chiar si cu 40% pretul O casa de 100 mp renovabila cu un teren de 350 mp care in 2017-2018 se putea gasi pana la 120000E acum a ajuns la un pret minim de 150000 Euro dar de cerut proprietarii cer si 180000E .

Biineinteles ca s-a creat un efect in lant, proprietarii prin cresterea  preturilor  terenurilor au fortat  pe dezvoltatori si mai mult la ajustarea in sus a preturilor apartamentelor .

Locatia in acest moment a devenit determinanta ,fiecare metru fata de parc si o staie de metrou ,influentind puternic pretul .Cei care cumpara teren mai ieftin sperind sa obtina profit mai mare ,dar mai departe de staiile de metrou ,se vad in situatia de a vinde mai ieftin ,asfel se explica discrepanta mare de preturi pe metru patrat in cadrul unei zone relativ mici .O mare majoritate a clientilor doresc  o locatie linistita dar daca se poate sa coboare din bloc la statie de metrou ,fapt pentru care platesc mai mult .

Nu in ultimul rand un aport important la preturile mari solicitate in ultimul timp de catre proprietari ,este adus de catre sutele de noi agenti angajati de catre branduri mari imobiliare ,cu scopul de a acapara piata ,si care sunt instruiti ca sub o falsa evaluare in plus ,sa propuna proprietarilor vanzarea proprietatilor  la preturi mult mai mari ,in schimbul preluarii proprietatilor in reprezentare exclusiva .Intrucat contractele se incheie pe minimum un an este posibil ca portalurile de imobiliare sa abunde de asemenea proprietati cu preturi umflate ,facand insa pe cei care doresc sa vinda o proprietate si consulta aceste portaluri sa ceara si ei in consecinta mai mult .

Foarte interesant este ca  acesti agenti ,vazandu-se cu propriile lor afaceri blocate ,au realizat ca ei vor fi primii concediati din lipsa de rezultate , proprietatile insa intrand in portofoliul companiei imobiliare ,si au incercat o redresare a preturilor cautand si expunand la vanzare multe proprietati vechi nevandute din diverse motive (juridice sau constructive )la preturi de data asta mult mai mici ,ne facand altceva decat sa-si  imbogatesaca portofoliul de clientela .In cazul cand vor pleca la alta agentie ,acest portofoliu de clienti va fi luat cu ei ,reprezentand un mare atu la angajare ,compania de unde pleaca ne putand sa  interzica  acest lucru .

Revenind la obiectivitate cred totusi ca , cumparatorii trebuie sa se astepte ca odata cu continuarea dezvoltarii cartierului ,la o crestere graduata a preturilor  .

In uma unor statistici prezentate in mass-media venitul intern brut pe cap de locuitor in Bucuresti este chiar mai mare decat cel similar din Berlin sau Helsinki ceea ce arata bunastarea si o putere marita de cumparare a bucuresteanului,pe de o parte ,iar pe alta parte  o capitala  europeana asa cum este Bucurestiul , va incerca sa alinieze preturile imobilelor cu alte capitalele europene, astfel ca o casa noua pe pamant cu living si 3 dormitoare si teren amenajat de 300mp sa nu coste doar cat trei limuzine.

Incet cartierul devine o zona care se adreseaza unui segment de populatie cu venituri peste medii, care sa poata sa permita achizitia unor locuinte din zona .

Pe amplasamentul fostei uzine Laromet se ridica in momentul de fata un cartier imens rezidential cu sute de apartamente  ,ceea ce va face in curand ca zona sa se aglomereze si mai tare de masini si probabil ca  statia de metrou din fata complexului rezidential va deveni in curand neincapatoare in fiecare dimineata .

Amplasamentul fostei uzine Marmura primeste si el un cartier rezidential de lux cu multe apartamente noi.

Poate ca odata cu aparritia pe piata  a sute de apartamente noi in zona sa se mai tempereze preturile ,insa aceste locatii rezidentiale sunt amplasate strategic la guri de metrou ceea ce  va aduce sigur o influenta majora asupra pretului.

Zona dintre restaurantul Doi-Cocosi si Centura Bucurestiului numit si Straulesti ,primeste in ultimul timp din ce in ce mai multe bloculete cu apartamente moderne pentru care se incearca  copierea preturile din zona parcului Bazilescu ,fapt ce nu stim daca se va realiza deoarece accesul in zona dimineata , seara , in weekend si in sarbatorile legale este realmente blocat din cauza tranzitarii centurii de catre cei care vin sau se duc spre Mogosoaia si Buftea .

Odata cu realizarea trecerii denivelate in zona de centura catre Mogosoia  si Buftea ,foarte multa lume va migra usor catre aceste zone ,unde intradevar poti acum cumpara o vila cu pretul unui apartament  de la Bazilescu ,eliberand presiunea preturilor din zona Bucurestii Noi, pana cand vor urca si acolo preturile datorita cererilor mari.

In privinta preturilor comparative intre case si apartamente ,exista o competitie majora ,fiecare avand perioade in care castiga teren la pret .Odata urca preturile la apartamente ,altadata  urca preturile la case -ne referim la cele cele care sunt relativ in aceasi zona .Nu comparam o casa la marginea Bucurestiului cu un apartament la gura de metrou .E posibil ca apartamentul sa fie mai scump. Luxul se plateste in orice tara .Sunt apartamente in zona marginala a cartierului si anume Doi-Cocosi Straulesti  cu 4 camere si cu putina curte care au pret peste pretul unei vile .

Cartierul Bucurestii Noi nu mai este ce a fost acum 10 ani , este un cartier frumos , in plina dezvoltare ,foarte cautat ,iar cei care cred ca preturile au ajuns la nivelul preturilor din zona 1 Mai (Mihalache) ,se insala ,intrucat cei de acolo au avut grija sa urce  preturile si mai mult .

Pentru familii cu copii , in acest moment preturile foarte mari ale apartamentelor din zonele centrale fata de zona Bucurestii Noi  se justifica numai datorita ,scolilor renumite unde parintii doresc sa educe copii ,altfel datorita aglomeratiei mari din oras si a lipsei parcarilor sunt sigur ca  ar dori sa traiasca linistiti mai bine intr-o zona ca Bucurestii Noi.

Articol reprezinta opinia personala a unui cetatean ce traieste si munceste zilnic in acest cartier .E posibil sa contina si erori de perceptie ,pentru care cer anticipat scuze .

Read the rest of this article >>
Achizitie locuinta cu cota de 5% tva- LEGE nr. 30 din 10 ianuarie 2019
02/11/2019 02:49 PM

    Modificari importante aduse  Codului fiscal si Codului de procedura fiscala

Legea nr. 30 din 10 ianuarie 2019 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 25/2018 privind modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru aprobarea unor măsuri fiscal-bugetare aduce modificari importante Codului fiscal si Codului de procedura fiscala.
 
Cota redusa de 5% TVA la achizitia imobilelor:

  • Este permisa achizitia mai multor imobile cu cota redusa de 5% de aceeasi persoana;
  • Se elimina limitarea suprafetei terenelui locuintei cu acest regim;
  • Cota redusă se aplică numai în cazul locuinţelor care în momentul vânzării pot fi locuite ca atare.
Read the rest of this article >>
Noutati pentru 2019 privind creditele bancare
01/10/2019 12:58 PM

O serie de modificări in cursul anului 2018 in domeniul creditelor

                             

1. Tinerii cu vârsta de până la 26 de ani ce nu au venituri stabile sau care sunt în perioada studiilor pot, începând de la jumătatea lunii octombrie 2018, să beneficieze de credite fără dobândă de câteva zeci de mii de lei. Concret, aceștia pot, prin intermediul programului guvernamental "Investește în tine", să obțină credite de până la 40.000 de lei. Suplimentar, dacă se angajează în perioada derulării creditului, tinerii vor putea să ceară încă 20.000 de lei, în baza unei simple adeverințe de la angajator.

2. În cazul suspendării executării silite, banca nu mai poate bloca banii care intră în contul debitorului, a decis, în luna mai 2018, Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie. Decizia a fost publicată în aceeași lună în monitorul Oficial, devenind astfel obligatorie pentru toate instanţele din România.

3. Proiectul de act normativ ce prevedea că băncile erau obligate să convertească în lei creditele acordate cetățenilor în franci elvețieni a fost declarat neconstituțional în 2017. Astfel, acesta s-a întors în Parlament, iar în luna noiembrie 2018 a fost respins definitiv de Camera Deputaților. Asta înseamnă că documentul nu se poate aplica.

4. Potrivit unui act normativ ce a intrat în vigoare spre sfârșitul lunii decembrie 2018, nu se mai poate solicita anularea clauzelor abuzive din contracte odată cu contestația la executare silită. Anularea acestor clauze poate fi cerută însă printr-o acțiune separată.

5. De la începutul lui 2019, ratele creditelor noi ale românilor sunt plafonate. Mai exact, cei care iau credite în lei nu plătesc mai mult de 40% din veniturile nete, cel mult 45%, la creditele Prima Casă, iar la creditele în valută, maximum 20%. Aceste plafoane nu se aplică creditelor deja contractate până la finele anului 2018.

6. După cum stabilește un nou set de reguli de bună practică pentru industria bancară, românii cu credite și dificultăți financiare beneficiază, începând din noiembrie 2018, de sprijinul băncilor la care au împrumuturi. Astfel, după introducerea acestor noi reguli, toate instituțiile de credit din România trebuie să fie mult mai implicate în informarea persoanelor care doresc să ia un credit și să găsească, în cazul în care cel împrumutat are dificultăți în a returna creditul, soluții împreună cu acesta.

 

Sursa : https://www.avocatnet.ro

Read the rest of this article >>
Modificările de apartament Ce obligații vor avea proprietarii și ce amenzi vor risca
12/11/2018 11:49 AM

Ce trebuie să știm când vrem să facem modificări în apartament

Nodificările de apartament pot presupune atât zugrăveli, schimbarea tâmplăriei, înlocuirea unor sisteme, cât și dărâmarea unor pereți. Pentru unele dintre aceste lucrări, avem nevoie de autorizație de construire și chiar de o aprobare expresă de la asociația de proprietari. Principiul după care trebuie să ne ghidăm e următorul: dacă lucrarea ar putea afecta structura de rezistență a blocului, atunci avem nevoie de toate documentele cerute de lege, altfel riscăm amenzi de până la 100.000 de lei. Întrebarea care se pune este următoarea: suntem destul de specialiști să știm ce (nu) afectează structura de rezistență? Atunci, cel mai sigur este să nu facem lucrurile de capul nostru.

Dacă o lucrare din apartamentul propriu afectează structura de rezistență a clădirii și/ sau aspectul arhitectural al construcției, atunci ea nu se poate face decât cu toate documentele necesare: proiect, certificat de urbanism, autorizație de construcție ș.a.m.d. Prevederile care să ne ghideze în privința a ceea ce se face și ce nu se face fără autorizație se regăsesc în Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții.

O piedică serioasă pentru modificările pe care vrem să le facem în apartamentele noastre este încadrarea imobilului în categoria monumentelor istorice. Dacă stăm într-un astfel de imobil, atunci autorizația de construcție este absolut necesară. Am putea face, totuși, zugrăveli exterioare, dacă nu se modifică elementele de fațadă și culorile clădirilor, potrivit legii. De asemenea, se pot face lucrări de investigare, cercetare, expertizare, conservare și restaurare, dar e nevoie de aviz de la Ministerul Culturii și de la administrația județeană/locală.

Când (nu) ne trebuie autorizație de construcție

Reprezentanți ai Inspectoratului de Stat în Construcții (ISC) ne-au spus că se pot face fără autorizație (atâta timp cât nu se afectează structura de rezistență și/ arhitectura clădirii) următoarele modificări de apartament:

  • reparații și înlocuiri de tâmplărie interioară și exterioară, dacă se păstrează forma, dimensiunile golurilor și tâmplăriei, inclusiv în situația în care se schimbă materialele din care sunt realizate respectivele lucrări, cu excepția clădirilor declarate monumente istorice, în condițiile legii;
  • zugrăveli și vopsitorii interioare;
  • reparații la instalațiile interioare, la branșamentele și racordurile exterioare, de orice fel, aferente construcțiilor, în limitele proprietății, montarea sistemelor locale de încălzire și de preparare a apei calde menajere cu cazane omologate, precum și montarea aparatelor individuale de climatizare și/sau de contorizare a consumurilor de utilități.

După cum putem vedea, dărâmarea pereților nu se numără printre excepțiile din lista de mai sus. Este foarte posibil ca dărâmarea unui perete să afecteze structura de rezistență a blocului, așa cum explică cei din domeniu. Iar această apreciere nu poate fi făcută de către un nespecialist. Tocmai de aceea, dacă modificarea pe care vrem să o facem presupune dărâmarea unui perete, atunci solicitarea autorizației este necesară, indiferent că e vorba de o debara sau peretele despărțitor dintre cameră și balcon (în cazul celor care își "prelungesc" camera în acest fel).

La capitolul sancțiuni, pentru lipsa autorizației de construire atunci când e obligatorie, Legea nr. 50/1991 prevede o amendă între 1.000 și 100.000 de lei. Oricine din bloc poate sesiza primăria sau ISC și primirea amenzii este aproape garantată. Pe lângă asta, vom fi somați să încetăm lucrările și să încercăm să obținem documentele legale. Dacă nu respectăm obligația de a înceta lucrările, ne putem alege inclusiv cu un dosar penal, întrucât legea cataloghează această faptă ca infracțiune.

E nevoie de aprobarea asociației de proprietari?

"Proprietarul poate aduce îmbunătățiri sau modificări proprietății sale individuale, cu respectarea prevederilor legale referitoare la autorizarea de către autoritatea publică locală a modificărilor constructive, fără a pune în pericol integritatea structurală a clădirii sau a altor proprietăți individuale", se prevede în Legea nr. 230/2007 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari.

Aceeași lege ne obligă să menținem starea proprietății noastre în așa fel încât să nu afectăm proprietatea niciunuia dintre vecinii noștri. Dacă modificarea pe care vrem să o aduce apartamentului nostru ar interveni cumva și asupra proprietății comune din acel bloc, atunci aprobarea din partea asociației de proprietari este obligatorie, conform actului citat.

"Zidurile dintre apartamentele sau spațiile alăturate, care nu fac parte din structura de rezistență a clădirii și din proprietatea comună, pot fi reamplasate prin acordul dintre proprietarii apartamentelor sau spațiilor respective, pe baza autorizației de modificare a construcției, eliberată de autoritatea publică locală și cu înștiințarea asociației. Zidurile dintre apartamente sau spații și proprietatea comună care nu fac parte din structura de rezistență a clădirii pot fi reamplasate numai prin modificarea acordului de asociere, în baza hotărârii majorității proprietarilor și a autorizației de modificare a construcției, eliberată de autoritatea publică locală", scrie în lege.

Totuși, în Legea nr. 230/2007 nu se găsește o prevedere expresă care să ne indice că e obligatorie aprobarea asociației de proprietari în toate cazurile, pentru orice fel de modificări am face apartamentului. Exceptând situațiile pe care le-am menționat mai sus, nu reiese că avem nevoie de învoială de la toți proprietarii pentru a face mici modificări în apartament. Însă în momentul în care vom vrea să obținem autorizația de construcție, cei de la primărie ne vor putea cere aprobare din partea asociației.

Modificarea elementelor constructive ale clădirii fără aprobările și autorizările legale reprezintă contravenție în Legea asociațiilor de proprietari, iar sancțiunea este amenda între 2.500 și 5.000 de lei. Sesizarea poate să o facă orice persoană interesată, iar sancțiunea o va aplica persoana împuternicită de ISC sau cineva de la primărie, spre exemplu.

 

Modificările de apartament pentru care e necesară o autorizație de construire vor trebui aduse la cunoștința asociației de proprietari, prevede viitoarea reglementare a asociațiilor de proprietari, aplicabilă din 28 septembrie. Condițiile în care se pot face modificări de către proprietarii de apartamente vor fi ușor dezvoltate în această nouă lege, care prevede și amenzi mai mari pentru încălcarea obligațiilor ce le revin.

Legea nr. 196/2018 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor va înlocui Legea nr. 230/2007, adică actuala reglementare, începând cu 28 septembrie 2018.

Subiectul modificărilor apartamentelor și spațiilor comune din blocuri se regăsește și în noua lege, cu o abordare similară, puțin mai detaliată. Nici actuala lege nu va condiționa modificările în apartament de aprobarea asociației de proprietari, dar o obligație de înștiințare cu privire la acestea apare în noua lege. Totuși, se referă numai la situațiile în care e necesară pentru acele modificări o autorizație de construcție.

"Orice modificare a proprietăţii individuale care necesită emiterea unei autorizaţii de construire/desfiinţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare, se aduce la cunoştinţa asociaţiei pentru înscrierea în jurnalul evenimentelor din cartea tehnică  a construcţiei, prin depunerea în copie a actelor de autorizare, a procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor şi a planurilor din proiectul tehnic", prevede noua lege, dar nu există o sancțiune în lege pentru nerespectarea acestei obligații.

Într-un material realizat cu un an în urmă, în care analizam condițiile în care se pot face modificări de apartament, atât din perspectiva Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, cât și din perspectiva Legii asociațiilor, trăgeam concluzia că nu e nevoie de aprobarea asociației pentru modificările de apartament, dar că ele trebuie să respecte Legea construcțiilor -- unde amenzile pentru lipsa autorizației sunt destul de mari, ajungând până la 100.000 de lei.

"Anterior modificărilor constructive în cadrul proprietăţilor individuale, proprietarii obţin avizele şi autorizaţiile aşa cum sunt reglementate de legislaţia în vigoare, şi au obligaţia să nu pună în pericol integritatea structurală a condominiului sau a altor proprietăţi individuale, precum şi sănătatea populaţiei, conform legislaţiei în vigoare", se continuă, în noua lege.

Modificările care implică zidurile ce separă apartamentele rămân sub umbrela unei reglementări similare celei existente până acum.

Ce se va sancționa în noua lege?

Noua reglementare prevede o obligație expresă a proprietarilor de a comunica asociației și organului fiscal local orice schimbare a suprafeței construite sau utile, în cel mult 30 de zile de la încheierea lucrărilor. Nerespectarea acestei obligații va atrage, potrivit actului, o amendă de la 200 la 1.000 de lei, chestiune neprecizată până acum în actuala lege.

"Proprietarul poate aduce îmbunătăţiri sau modificări proprietăţii sale individuale, cu respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la autorizarea executării lucrărilor de construcţii de către autoritatea administraţiei publice competente, fără a pune în pericol integritatea structurală a condominiului, rezistenţa mecanică, stabilitatea şi siguranţa clădirii sau a altor proprietăţi individuale, precum şi buna funcţionare a instalaţiilor aferente acestora", se prevede în noua lege.

Cei care vor pune în pericol integritatea structurală a condomniului sau a altor apartamente, să zicem, sau care vor afecta buna funcționare a instalațiilor aferente acestora vor risca amenzi între 500 și 3.000 de lei.

Apoi, modificarea aspectului proprietății comune de către proprietari, precum și a elementelor constructive ale condominiului fără respectarea noii legi se va sancționa cu amenzi între 5.000 și 10.000 de lei (amenzile sunt de două ori mai mari ca acum). E vorba, mai exact, de nerespectarea obligației de a obține acordul membrilor din asociație și, mai ales, dacă e cazul, de acordul proprietarilor afectați.

"Modificările constructive şi utilizarea în alte scopuri a unor părţi sau elemente de construcţie ale condominiului, precum şi amplasarea de mijloace publicitare pe faţada şi/sau pe terasa/învelitoarea imobilului, suspendarea de stâlpi, pereţi, scări interioare şi altele asemenea, se fac numai cu acordul a două treimi din proprietarii membri ai asociaţiei de proprietari, al tuturor proprietarilor direct afectaţi, şi pe baza autorizaţiei de construire, cu respectarea legislaţiei în vigoare", scrie, mai exact, în noua reglementare.

 

Sursa : avocatnet.ro

Read the rest of this article >>
Recepția clădirilor noi: Cine decide admiterea, suspendarea sau respingerea acesteia și pentru ce motive
12/11/2018 11:26 AM

Recepția clădirilor noi

Începând cu 29 iulie 2017, recepția lucrărilor de construcții va fi făcută ținând cont de reguli noi, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 343/2017 pentru modificarea Hotărârii Guvernului nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aferente acestora care a fost adoptat de Executiv și publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 406 din 30 mai 2017.

Reglementări de principiu ale recepției construcțiilor se găsesc momentan și în Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcție. Concret, lucrările de construcții autorizate se consideră finalizate dacă s-au realizat toate elementele prevăzute în autorizație și dacă s-a efectuat recepția la terminarea lucrărilor. Recepția e obligatorie pentru toate tipurile de construcții autorizate. Practic, vorbim de două etape: prima, reprezentată de o recepție la terminarea lucrărilor, și o a doua, ce reprezintă o recepție finală.

Cât privește recepția la terminarea lucrărilor, regulamentul va impune executantului să comunice și să-i ceară investitorului să facă recepția în perioada de valabilitate a autorizației de construire. Investitorul va avea apoi la dispoziție cinci zile pentru a cere numirea celor care vor face parte din comisia de recepție.

Instituțiile ale căror reprezentanți vor face parte din comisia de recepție la terminarea lucrărilor vor fi obligate să transmită numele acestor reprezentanți în termen de zece zile de la primirea solicitării din partea investitorului. Potrivit regulamentului, comisia de recepție va include cel puțin 3-5 membri, plus un reprezentant de la Inspectoratul de Stat în Construcții, unul de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență sau unul de la Direcția pentru Cultură / ordonatorul principal de credite (acolo unde e cazul).  Aceștia din urmă vor face parte din comisie doar atunci când scrie în regulament că e obligatoriu.

Tot în legătură cu componența comisiei, regulamentul mai face câteva precizări importante, de pildă:

  • dirigintele de șantier autorizat va asigura secretariatul comisiei, însă acesta nu va face parte din componența comisiei;
  • proiectantul și executantul vor participa, în mod obligatoriu, la recepția la terminarea lucrărilor, în calitate de invitați;
  • reprezentantul din partea administrației publice va fi cel numit de autoritatea emitentă a autorizației de construire/desființare.

Decizia privind recepția lucrărilor va aparține comisiei

Comisia, după analizarea documentelor puse la dispoziție, va decide dacă admite, respinge sau suspendă recepția lucrărilor. Deciziile comisiei vor fi luate doar în prezența a măcar două treimi din membrii numiți, cu majoritate. Important este că, dacă un reprezentant al unei instituții care trebuie să facă obligatoriu parte din comisie propune respingerea recepției, atunci decizia nu va fi luată, chiar dacă va exista majoritate.

La capitolul suspendare a recepției nu vor exista modificări majore. Cazurile de suspendare vor rămâne, în continuare, aceleași. De exemplu: se constată neconformități, neconcordanțe, defecte ori deficiențe care sunt de natură să afecteze utilizarea construcției conform destinației sale.

Recepția va putea fi respinsă în următoarele cazuri: nu s-au remediat aspectele contestate de comisie, nu există o posibilitate de a examina nemijlocit construcția, nu sunt implementate măsurile prevăzute în avizul de securitate la incendiu, s-au găsit vicii de neînlăturat ori dacă nu s-a respectat autorizația. "Este interzisă utilizarea construcției a cărei recepție la terminarea lucrărilor a fost respinsă, până la finalizarea remedierilor, aceasta fiind pusă în stare de conservare prin grija și pe cheltuiala investitorului", scrie în regulament.

O precizare foarte importantă din regulament se referă la rolul deciziei luate de către comisie. Dacă acum rolul comisiei e doar de a recomanda admiterea/ respingerea recepției, regulamentul care va intra în vigoare la finalul lui iulie stabilește că decizia va fi luată de comisie, iar investitorul va aproba/respinge recepția în conformitate cu decizia comisiei (având la dispoziție trei zile în acest scop).

"Data finalizării recepției la terminarea lucrărilor este data semnării de către investitor a procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor", scrie în regulament

Dacă actualmente există un termen de 20 de zile pentru a contesta procesul-verbal de recepție, regulamentul în discuție nu-l mai prevede. Specialiștii de la Deloitte arată, într-un comunicat, că această omisiune a regulamentului ar putea da naștere unor discuții, pentru că nu există un consens cu privire la natura juridică a procesului verbal de recepție.

Recepția finală a construcției va trebui făcută mai repede

Recepția finală se va organiza în zece zile de la expirarea perioadei de garanție, iar nu în 15, cum este în actuala reglementare. La această recepție va fi necesară participarea doar a unui reprezentant al proprietarului, unul al investitorului și 1-3 specialiști în domeniul lucrărilor în construcții.

Comisia, în funcție de descoperirea unor vicii apărute în perioada de garanție, altele decât cele rezultate din exploatarea necorespunzătoare a construcției, va putea decide admiterea, respingerea sau suspendarea recepției finale. Apoi, după decizia comisiei, proprietarul va aproba admiterea/respingerea recepției finale, în termen de trei zile.

În fine, e important să precizăm că regulamentul va aduce o noutate și cu privire la posibilitatea de a face recepții și pentru părți, obiecte sau sectoare din construcție. Condiția va fi ca acestea să fie distincte/ independente fizic și funcțional. O reglementare se găsește și pentru recepția parțială, care va permite investitorului să preia o parte din construcția aflată la un anumit stadiu și să obțină înscrierea ei în cartea funciară.

"Data finalizării recepției finale este data semnării de către proprietar a procesului-verbal de recepție finală", scrie în regulament.

Comisia de recepție la terminarea lucrărilor dă decizii care trebuie luate obligatoriu în seamă de investitor, potrivit noului regulament privind recepția construcțiilor. Asta înseamnă că deciziile comisiei au mai mult decât un caracter de recomandare, cum era înainte. Deși cazurile de suspendare au rămas la fel, la motivele de respingere a recepției găsim o listă semnificativ mai lungă.

Dacă, înainte, decizia luată de comisia de recepție la terminarea lucrărilor avea caracter de recomandare, odată cu intrarea în vigoare a noului regulament de recepție a lucrărilor de construcție (HG nr. 343/2017), se stabilește că decizia comisiei e obligatoriu de respectat de către investitor, atunci când el decide dacă admite sau respinge recepția. Altfel spus, investitorul ia decizia în conformitate cu ce decide comisia.

În tot cuprinsul regulamentului, formulările de tipul "comisia recomandă" nu se mai regăsesc acum, ceea ce înseamnă că deciziile acesteia trebuie respectate, iar nu luate ca reper, așa cum era potrivit vechiului regulament.

Deciziile comisiei pot fi luate doar în prezența a măcar două treimi din membrii numiți, cu majoritate. Important este că, dacă un reprezentant al unei instituții care trebuie să facă obligatoriu parte din comisie propune respingerea recepției, atunci decizia nu poate fi luată, chiar dacă există majoritate .

Practic, potrivit regulamentului, comisia poate decide să admită recepția, să o suspende sau să o respingă. La capitolul suspendare a recepției nu au fost aduse modificări prin noul regulament. Cazurile de suspendare au rămas, în continuare, aceleași:

  • existența unor neconformități, neconcordanțe, defecte ori deficiențe care sunt de natură să afecteze utilizarea construcției conform destinației sale;
  • existența unor lucrări realizate necorespunzător, nefinalizate sau neexecutate, care pot afecta cerințele fundamentale aplicabile;
  • construcția prezintă vicii a căror remediere este de durată și strict necesară pentru asigurarea utilității construcției conform destinației preconizate, potrivit Legii nr. 10/1995;
  • existența, în mod justificat, a unor suspiciuni rezonabile cu privire la calitatea lucrărilor realizate și necesitatea unor expertize tehnice, încercări și teste suplimentare pentru a le clarifica;
  • investitorul nu pune la dispoziția comisiei de recepție la terminarea lucrărilor documentele cerute, conform regulamentului.

Mai multe motive de respingere a recepției

Spre deosebire de vechiul regulament, acum există o serie lungă de motive pentru care comisia poate decide că recepția la terminarea lucrărilor trebuie respinsă. Concret, în actualul regulament se regăsesc următoarele motive:

  • comisia de recepție la terminarea lucrărilor nu a putut examina nemijlocit construcția;
  • executantul nu remediază aspectele puse în vedere de comisie când a dispus suspendarea recepției, inclusiv cele rezultate în urma expertizelor tehnice, ridicărilor topografice, încercărilor suplimentare, probelor, măsurătorilor și altor teste solicitate, în termenul de remediere;
  • nu au fost realizate măsurile prevăzute în avizul de securitate la incendiu și în documentația de execuție din punct de vedere al prevenirii și al stingerii incendiilor;
  • se constată vicii care nu pot fi înlăturate și care prin natura lor implică nerealizarea uneia sau a mai multor cerințe fundamentale, caz în care se impun expertize tehnice, reproiectări, refaceri de lucrări și altele;
  • reprezentantul autorității administrației publice competente care a emis autorizația de construire/desființare, al Inspectoratului de Stat în Construcții - I.S.C., al direcțiilor județene pentru cultură/Direcției pentru Cultură a Municipiului București sau al inspectoratelor județene pentru situații de urgență propun respingerea recepției;
  • se constată că lucrările nu respectă autorizația de construire.

În vechiul regulament regăseam doar prevederea potrivit căreia comisia de recepție recomanda respingerea recepției dacă găsea vicii care nu puteau fi înlăturate și care împiedicau realizarea uneia sau a mai multor exigențe esențiale. Așadar, nu doar că lista motivelor de respingere este semnificativ mai lungă, investitorul trebuie să se conformeze deciziei de respingere a comisiei, neputând să admită o recepție cu privire la care comisia a găsit motive de respingere.

„În conformitate cu decizia comisiei de recepție la terminarea lucrărilor, investitorul aprobă, în termen de 3 zile de la luarea deciziei de către comisie, admiterea sau respingerea recepției și semnează procesul-verbal la terminarea lucrărilor”, scrie în regulament actualmente.

 

Read the rest of this article >>
Jump to Page:   1 2 3 4 5 6 Previous 100 Next 100
Click Me!

Persistent Collapsing Quick Search

Toate proprietatile din aceasta categorie (23)

to
to
to

Toate proprietatile din aceasta categorie (3)

to
to

Toate proprietatile din aceasta categorie (1)

to
to

Toate proprietatile din aceasta categorie (0)

to

Toate proprietatile din aceasta categorie (0)

to
to